Ta et bilde sammen med Peppe og del det offentlig i sosiale medier med taggen #HvitjulPeppe og en oppfordring om å skrive under på hvitjul.no
Peppe besøker flere av våre stands, og tar da gjerne bilde sammen med alle som vil. Dersom du ikke møter Peppe på stand, kan du likevel delta i konkurransen ved å ta bilde sammen med Peppe på en annen måte. Feks. sammen med en kosePeppe, en Pepperefleks eller et bilde av Peppe.
Husk å tagge bildet med #HVITJULPEPPE og oppfordre til å skrive under på hvitjul.no.
Da kan du vinne din egen kosePeppe. Vi vil trekker flere vinnere i løpet av kampanjeperioden. Jo flere som deltar, jo flere vinnere trekker vi, så oppfordre alle du kjenner til å delta.
IOGT er igjen i gang med Kvit jul-aksjonen sin. Målet er å få folk til å feire jul utan alkohol når dei er saman med born. For dei fleste borna er jula ei høgtid dei gleder seg til. Det er spenning og gode forvantningar, og i jula er det hyggjelege samlingar med familie og venner.
No gler IOGT-folk over heile landet seg til at dei kan få stille på kvite julestandar, og på den måten få fokus på at barn fortener kvite juledagar når dei er saman med vaksne.
Gode opplevelser gjør oss sterk i møte med livets utfordringer. Jula er en tid for å skape gode minner. Det er barnas høytid, og derfor også en tid da voksne har særlig grunn til å ta hensyn.
I fjor skrev over 17 000 personer under på Hvit jul-kampanjen. Nå kan du skrive under på at du vil velge alkoholfritt når du er sammen med barn i julehelgen 2019. Vi vet at alkoholvaner smitter, så husk å fortelle alle om valget ditt. Sammen forandrer vi alkoholkulturen.
Rollemodeller er viktig, og vi ønsker derfor å profilere folk som signerer kampanjen. Å være Hvit jul-forbilde betyr at man signerer kampanjen og forteller hvorfor i sosiale medier.
Kampanjen i 2018 fikk over 17.000 underskrifter og mer enn 400 frivillige har vært involvert. 3 av 4 spurte har fått med seg kampanjen.