For hver venn du verver, som skriver din e-postadresse i vervet av-feltet, får du en ekstra sjanse til å vinne din kosePeppe.
Hver gang vi når tusen nye underskrifter trekker vi både en vinner blant alle som har skrevet under, og en blant de som har vervet. Du får et lodd for hver person du verver. Vinnerne får hver sin kose-Peppe.
(De fleste som skriver under på kampanjen fører ikke opp noen verver, så sjansen for å vinne er stor blant ververne våre.)
Gode måter å verve på er feks. å stå på stand eller ha kampanje på arbeidsplassen.
Tips: Du kan også vinne fine premier om du verver medlemmer til organisasjonene bak kampanjen:
Vervepremier i IOGT
Les mer om IOGT sin vervekampanje
-
IOGT er igjen i gang med Kvit jul-aksjonen sin. Målet er å få folk til å feire jul utan alkohol når dei er saman med born. For dei fleste borna er jula ei høgtid dei gleder seg til. Det er spenning og gode forvantningar, og i jula er det hyggjelege samlingar med familie og venner.
No gler IOGT-folk over heile landet seg til at dei kan få stille på kvite julestandar, og på den måten få fokus på at barn fortener kvite juledagar når dei er saman med vaksne.
Gode opplevelser gjør oss sterk i møte med livets utfordringer. Jula er en tid for å skape gode minner. Det er barnas høytid, og derfor også en tid da voksne har særlig grunn til å ta hensyn.
I fjor skrev over 17 000 personer under på Hvit jul-kampanjen. Nå kan du skrive under på at du vil velge alkoholfritt når du er sammen med barn i julehelgen 2019. Vi vet at alkoholvaner smitter, så husk å fortelle alle om valget ditt. Sammen forandrer vi alkoholkulturen.
Rollemodeller er viktig, og vi ønsker derfor å profilere folk som signerer kampanjen. Å være Hvit jul-forbilde betyr at man signerer kampanjen og forteller hvorfor i sosiale medier.
Kampanjen i 2018 fikk over 17.000 underskrifter og mer enn 400 frivillige har vært involvert. 3 av 4 spurte har fått med seg kampanjen.